Известие

Collapse
No announcement yet.

Центроване на волана?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Май е втория.. Търсих болтове, или са скрити или няма..
    Намерих няква схема, която не ми помогна в интерес на истината
    Attached Files
    166 2.4 JTD

    Comment


    • #17
      На воланите без Air bag капака е на щипки, трябва илно да го издърпаш или с отверка да си помогнеш.
      Alfa Romeo 155 1,8 T.S. 8V, Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 10V

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от ivangenchev Покажи съобщение
        На воланите без Air bag капака е на щипки, трябва илно да го издърпаш или с отверка да си помогнеш.
        Супер, това го предполагах, но след 2 часа ръчкане и бибиткане реших да преустановя опитите
        Ще докладвам пак при следващия опит
        166 2.4 JTD

        Comment


        • #19
          Откачи клемата на акумулатора колега другия път като я правиш тая операция
          Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
          Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от mirecyt Покажи съобщение
            Благодаря за упътванията, колеги!
            Волана като е кривнал, колата върви идеално направо.. Мисля, че ходовата си е правилно нагласена и единия вариант е като ми сменяха накрайник да се е случило, другия е, волана да е местен..
            Само един въпрос.. Този капак на волана, зад който вие имате еърбег(аз мисля, че нямам), как точно излиза ? Доста го мъчих, но явно си има цака
            Пак виж какво съм писал по-горе!
            Първо виж дали волана си е на мястото според рейката!
            Ако е така ги накарай да ти регулират предницата по прав волан!
            Ако воланът си е на място, а сега ти го изправиш на тоя реглаж, винаги на едната страна ще завива повече, а на другата по-малко.
            Това се опитвам да ти изясна.
            Иначе е лесно. Вадиш волана и го презацепваш.
            А жабетата после кой че ги руча?!
            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
              Пак виж какво съм писал по-горе!
              Първо виж дали волана си е на мястото според рейката!
              Ако е така ги накарай да ти регулират предницата по прав волан!
              Ако воланът си е на място, а сега ти го изправиш на тоя реглаж, винаги на едната страна ще завива повече, а на другата по-малко.
              Това се опитвам да ти изясна.
              Иначе е лесно. Вадиш волана и го презацепваш.
              А жабетата после кой че ги руча?!
              В тая връзка имам следния въпрос. Ако вече е отишъл коня у ряката, т.е. воланът е ваден безброй пъти, то може ли да се намери "средата" на рейката отдолу с мерене по самата рейка? Нали от нея стърчи (като се дръпнат маншноните) едно жулязо, май "гребен" се казва, което се подава от двете страни и в него се завиват вътрешните накрайници. Ако се измери и нагласи тоя гребен да се подава еднакво от двете страни няма ли да се възстанови първоначалното положение. И тогава вече си центрова човекът волана и си прави реглажа при фиксира волан.

              Comment


              • #22
                Чета и си мисля, че тези неща никой не ги е правил и ви е тъмна Индия. . Колко мислите, че се изкривява волана? Абсурдно е да се говори за обороти. Изкривява се едва няколко градуса. Някой от вас брои ли оборотите на волана когато завива, едва ли. Когато механиците сменят накрайници броят резбите и след това въобще не се налага ходене на стенд. Дори не ми се мисли как е вървяха кола при която след стенд волана е мръднал с обороти.
                На 156 например волана прави един пълен оборот надясно и един наляво. Сигурен съм че не го знаехте. Това е, от пълен ляв до пълен десен два оборота.
                Last edited by lordliness; d.m.y г., 10:13.
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                  Чета и си мисля, че тези неща никой не ги е правил и ви е тъмна Индия. . Колко мислите, че се изкривява волана? Абсурдно е да се говори за обороти. Изкривява се едва няколко градуса. Някой от вас брои ли оборотите на волана когато завива, едва ли. Когато механиците сменят накрайници броят резбите и след това въобще не се налага ходене на стенд. Дори не ми се мисли как е вървяха кола при която след стенд волана е мръднал с обороти.
                  На 156 например волана прави един пълен оборот надясно и един наляво. Сигурен съм че не го знаехте. Това е, от пълен ляв до пълен десен два оборота.

                  Модела 155 го има с 2 различни рейки (с по-новата волана се върти по-малко за да се завие до краи, това маи не го знаеше нали)...
                  Пробвал съм да си правя реглаж сам, по някаква старинна технология с един канап, (отне ми половин ден и мерене до побъркване) получи се защото после ходих на стенд и там само констатираха че всичко е наред!
                  Това с броенето на резбите става, но и доста често волана мръдва съвсем леко нанякъде и ако незнаеш къде е бил преди това няма и да се усетиш че е мръднал

                  Иначе като се ходи на реглаж е редно там да оправят сходимоста страничния наклон (камбър) на колелата (ако може), да изравнят хода на рейката и да центрират волана... Явно са си спестили някои от тея неща...
                  Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 22:25.
                  sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                    Модела 155 го има с 2 различни рейки (с по-новата волана се върти по-малко за да се завие до краи, това маи не го знаеше нали)...
                    Пробвал съм да си правя реглаж сам, по някаква старинна технология с един канап, (отне ми половин ден и мерене до побъркване) получи се защото после ходих на стенд и там само констатираха че всичко е наред!
                    Това с броенето на резбите става, но и доста често волана мръдва съвсем леко нанякъде и ако незнаеш къде е бил преди това няма и да се усетиш че е мръднал

                    Иначе като се ходи на реглаж е редно там да оправят сходимоста страничния наклон (камбър) на колелата (ако може), да изравнят хода на рейката и да центрират волана... Явно са си спестили някои от тея неща...
                    Останах с впечатление, че сам не знаеш с колко по малко се върти, нали? Или ще изтичаш да преброиш?
                    Никой не го е еня с колко рейки са били, скоро ще отидат в небитието и никой няма да ги помни.
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • #25
                      Alfa User, къде ходиш на стенд в Пловдив и всичко е ок?
                      Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 1994

                      Comment


                      • #26
                        Сервиза точно преди McDonalds на булеварда откъм Технополис и Метро - много е свестно момчето, дет работи там, и никога не ме е подвел за нищо!
                        155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
                        Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

                        Comment


                        • #27
                          Този сервиз, който е на тротоара, между Макдоналдс и кафенетата срещу аграрния ли?
                          Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 1994

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от Dimicha Покажи съобщение
                            В тая връзка имам следния въпрос. Ако вече е отишъл коня у ряката, т.е. воланът е ваден безброй пъти, то може ли да се намери "средата" на рейката отдолу с мерене по самата рейка? Нали от нея стърчи (като се дръпнат маншноните) едно жулязо, май "гребен" се казва, което се подава от двете страни и в него се завиват вътрешните накрайници. Ако се измери и нагласи тоя гребен да се подава еднакво от двете страни няма ли да се възстанови първоначалното положение. И тогава вече си центрова човекът волана и си прави реглажа при фиксира волан.
                            Може.
                            Описал съм го, но ще ти го кажа пак.
                            Завърташ волана в крайно положение, държиш здраво и точно отгоре, на нула градуса слагаш с тебешир или каквото ти хареса един белег!
                            Въртиш в другата посока, като следиш белега колко оборота ще направи, като може да са точно два, а може и повече, като например два и седем осми или друг неравноделен такт. В крайното положение драсваш две черти. Делиш оборотите на две, като добавяш и половинката от дробната част. Тука ти е средното положение и воланът трябва да ти е в средата.
                            Пример:
                            Воланът ти има ход два оборота и 120 градуса.
                            Средата ти е един оборот и още 60 градуса. Наместваш там волана и ако не е в средна позиция го вадиш и презацепваш !
                            Това е.
                            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от gaiska Покажи съобщение
                              Този сервиз, който е на тротоара, между Макдоналдс и кафенетата срещу аграрния ли?
                              Точно този - никога не съм съжалил, че съм отишъл там!

                              ---------- Post added at 20:06 ---------- Previous post was at 20:04 ----------

                              Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                              Може.
                              Описал съм го, но ще ти го кажа пак.
                              Завърташ волана в крайно положение, държиш здраво и точно отгоре, на нула градуса слагаш с тебешир или каквото ти хареса един белег!
                              Въртиш в другата посока, като следиш белега колко оборота ще направи, като може да са точно два, а може и повече, като например два и седем осми или друг неравноделен такт. В крайното положение драсваш две черти. Делиш оборотите на две, като добавяш и половинката от дробната част. Тука ти е средното положение и воланът трябва да ти е в средата.
                              Пример:
                              Воланът ти има ход два оборота и 120 градуса.
                              Средата ти е един оборот и още 60 градуса. Наместваш там волана и ако не е в средна позиция го вадиш и презацепваш !
                              Това е.
                              Абе Иво, за какво му е на човека цялото главоболие, при положение че центровката на волана е прее*ана от "майстора" - да се връща там и да си иска поправка на мазалото ...
                              155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
                              Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

                              Comment


                              • #30
                                От кой по-точно да искам да ми оправи мазалото? Майстора, който е сменял накрайника или майстора, който ми е правил стенда?
                                166 2.4 JTD

                                Comment

                                Working...
                                X